De ce sa alegeti serviciile noastre!


Despre noi!


*Tocmai ati gasit ceea ce va-ti dorit!

good homes

good homes

vineri, 9 aprilie 2010

Demolare perete

Atunci cand ai nevoie de mai mult spatiu in casa sau cand crezi ca locuinta ta ar arata mai bine dupa disparitia unui perete, inseamna ca a venit timpul sa te apuci de treaba.

Eu am avut aceasta problema cu o debara care a fost construita chiar in mijlocul apartamentului. Cei 2 peretii care imi stateau in cale erau din BCA iar pe exterior erau placati cu faianta, dimensiunile fiind de aproximativ 1.40 x 2.30 m fiecare perete.

Am avut nevoie de:

* Ciocan rotopercutor
* Ciocan
* Ochelari de protectie
* Masca impotriva prafului
* Multi, multi saci

Inainte de toate insa, pentru a darama un perete trebuie sa avem grija de mai multe aspecte foarte importante.

1. Autorizatii - exista mereu riscul ca cineva sa te reclame si dupa ce muncesti sa demolezi un perete sa ai surpriza ca inspectorii de la primarie, chemati de vreun vecin, sa te amendeze si sa te oblige sa il construiesti inapoi. Asa ca cel mai bine este sa respecti legea. Gasesti aici un intreg articol legat de autorizatiile si avizele de care ai nevoie.

2. Trebuie sa stii cu ce material ai de a face. Peretele cu care am lucrat eu era din BCA, iar faianta de pe exterior era prinsa cu un strat de ciment, gros de 2 cm, strat care il facea foarte rezistent la lovituri. Din acest motiv am avut nevoie de un ciocan rotopercutor. Pentru pereti mai subtiri ajunge si un ciocan mai mare.

3. Peretii de rezistenta nu se darama. Acestia sunt importanti pentru integritatea cladirii si rezistenta ei la cutremure asa ca e spre binele tau ca propietar sa iti pastrezi toti peretii de rezistenta la locul lor. In plus, acesti pereti sunt de regula foarte rezistenti (dupa cum le spune si denumirea) iar volumul de munca necesar pentru a demola bucati foarte mici este urias. Poti sa iti dai seama daca un perete este din rezistenta sau nu din planul cadastral al imobilului sau pur si simplu ciocanind in peretele respectiv.

Dupa ce te-ai asigurat ca ai toate aprobarile, dupa ce ai anuntat vecinii si te-ai convins ca peretele se poate darama, urmeaza sa te apuci de treaba.

Tentatia mea atunci cand am facut aceasta operatiune pentru prima data a fost sa iau cel mai mare ciocan pe care il pot gasi si sa lovesc peretele cu forta, incepand din mijloc si pana cade. Nu a functionat! Pentru a reusi in acest mod as fi avut nevoie de multa forta si de un perete subred, iar eu nu aveam nici pe una nici pe cealalta.

Desi peretele era din BCA, un material destul de putin rezistent la socuri, stratul de ciment care sustinea faianta nu a fost deloc impresionat de loviturile noastre de cican.

Asa ca a trebuit sa lucrez un pic mai intelilgent. Am inceput de sa „decupez” bucati mai mici de perete una cate una, incepand din locul unde peretele era mai subtire (in niciun caz din mijloc!). Faceam un contur in jurul lor cu ciocanul rotopercutor si apoi le dadeam deoparte cu grija.

Am trecut mai jos lucrurile pe care le-am invatat din aceasta experienta, in speranta ca le vor folosi si altora:

* Zgomot - demolarea presupune multa galagie. De aceea este recomandat sa discuti cu vecinii inainte, mai ales cu cei care stii ca tin foarte mult la linistea lor. In functie de zona in care se afla imobilul, uneori este mai bine ca lucrarea sa aiba loc in timpul zilelor lucratoare, cand sunt mai putini oameni acasa.
* Instaltii eletrice - prin pereti trec cabluri electrice si e nevoie de atentie pentru a evita accidentele. Am facut o scanteie uriasa si am ars toate sigurantele atunci cand am trecut cu bormasina prin firele de la o priza care nu se vedeau.
* Instalatii de apa, canal - tevile se pot sparge si provoca multe batai de cap
* Faianta se face tandari si sar cioburi periculoase. Se loveste peretele in partea unde nu este faianta sau se da jos faianta inainte de a sparge peretele. Chiar si asa vor fi unele cioburi care sar si pot strica obiectele din incapere, asa ca e bine ca obiectele sa fie pe cat posibil ferite sau mutate.
* Peretii sunt grei - Unele materiale par usoare atunci cand ciocanesti in ele sau cand le spargi, dar cand vine vorba sa le muti descoperi ca o placa destul de mica poate cantari mult. Din acest motiv este nevoie de cel putin doua persoane pentru demolare si de multa atentie pentru a evita accidentele.
* Praful - Cred ca este cea mai suparatoare parte a lucrarilor de demolare. Iti intra in ochi, in nas si se depune peste tot in incapere si mai ales pe cei care lucreaza. Se folosesc ochelari si masca de protectie si se acopera toate obiectele din camera cat mai bine.

Molozul care rezulta din lucrare este si el o problema. Pentru a scapa de el trebuie contactata o firma de salubritate care va prelua sacii contra unei taxe.

Mai exista si liberi profesionisti care te pot ajuta sa scapi de gunoaie ceva mai ieftin decat firmele specializate, dar uneori activitatea lor este la limita legii, deoare unii dintre ei mai arunca gunoiele in locuri publice pentru a nu plati taxele percepute de groapa de gunoi, expunandu-se unor amenzi destul de mari.

Pe total insa am fost multumit de lucrarea facuta. Am muncit doua persoane timp de aproximativ 5 ore, am inghitit o tona de praf si nu am mai auzit bine cam doua zile.

La sfarsit insa rezultatul a meritat si daca ar fi sa ma apuc din nou de ceva asemanator, nu as ezita.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu